Jobbet som hotlinekonsulent i a-kassen - hør om mit arbejde

Marianne, Iben og Anne-Mette arbejder som hotlinekonsulenter på A-kassens hotline i Esbjerg. Læs her hvad de fortæller om jobbet og deres afdeling.

”Vores primære opgave er at tage telefonen og vejlede medlemmerne i a-kassens regler.”

”Vi er en afdeling, som skal vide lidt om alt inden for dagpengelovgivningen.”

”Udover at tale med medlemmerne, svarer vi også på deres skriftlige spørgsmål, og vi taler med andre a-kasser, jobcentre og kommuner.”

”Vi er klar-parat med svar på alt inden for a-kassens område.”

”Der er ikke to samtaler med medlemmerne, der er ens.”

”Det er vigtigt, at vi er empatiske og har god situationsfornemmelse, for medlemmerne kan være i krise, når de har mistet deres job.”

”Det er vigtigt, at vi kan tale engelsk med medlemmerne, for der er mange som ikke taler dansk.”

”Medlemmerne kan være kede af det, når de ringer. Det skal vi kunne håndtere. Vi skal lytte til dem.”

”Vi har et godt sammenhold i afdelingen.”

”Vi har et godt samarbejde. Man kan føle sig tryg ved, at der altid er nogen, der har ens ryg.”

”Man er aldrig bange for at spørge hinanden til råds. Selvom man har været her i mange år, kan man have brug for hjælp.”

”Man skal virkelig være omstillingsparat - der sker hele tiden ændringer i lovgivningen og i vores systemer.”

”Vi arbejder i mange forskellige it-systemer, som man skal have nemt ved at sætte sig ind i.”

”Det Faglige Hus er en god og tryg arbejdsplads, hvor der er plads til alle.”

”Vi får alle stor anerkendelse fra den øverste ledelse. De ved godt, at vi alle er vigtige for Det Faglige Hus’ store succes.”

”Alle er lige i Det Faglige Hus, uanset hvilket job vi har.”

”Der bliver passet på medarbejderne i Det Faglige Hus – vi har gratis sundhedssikring og får tilbudt hjælp, når livet er lidt svært.”

”Selvom vi ofte har en travl hverdag, ser vi frem til næste dag på kontoret.”

Læs også

Jobbet som faglig konsulent

Jobbet som vejleder

Jobbet som 1. års trainees i a-kassen

Jobbet som 2. års trainees i a-kassen

Jobbet som advokat


Om Marianne

Marianne har været ansat siden 2017. Tidligere havde hun andre administrative job – bl.a. i Postdanmark, hvor hun arbejdede i 21 år.

Hun søgte jobbet som hotlinekonsulent, fordi hun gerne vil arbejde på en tryg arbejdsplads med høj jobsikkerhed. Og hun syntes, at jobbet lød spændende, og så vidste hun fra en bekendt, at det var en god arbejdsplads

Marianne holder af at være med til at gøre en forskel for vores medlemmer, når de har mistet deres job og er økonomisk trængte.

 310x185_Marianne.jpg


Om Iben

Iben har været ansat siden 2013. Før jobbet i Det Faglige Hus arbejdede hun som stewardesse, indkøber og distributionsleder.

Hun havde brug for, at der skulle ske noget nyt, og hun syntes, at jobbet som hotlinekonsulent passede godt til hendes kompetencer.

Iben holder af de alsidige arbejdsopgaver – herunder er hun også glad for at have rollen som superbruger på en række af afdelingens it-systemer.

310x185_Iben.jpg


Om Anne-Mette

Anne-Mette blev ansat som hotlinekonsulent i 2019. Før det arbejdede hun med annoncesalg og i detailhandlen.

Hun søgte nye udfordringer, og da hun havde hørt godt om Det Faglige Hus søgte hun jobbet.

Anne-Mette holder af at yde en god service overfor medlemmerne, og der er altid gode opgaver, som venter på at blive løst.

310x185_Anne-Mette.jpg