Hvornår skal der være en arbejdsmiljørepræsentant?

Er der 10 eller flere ansatte på arbejdspladsen, skal der være mindst 1 arbejdsmiljørepræsentant.

Er I flere end 35 ansatte, skal der etableres arbejdsmiljøgrupper, hvori arbejdsmiljørepræsentanterne indgår.

Er I derimod højst 9 ansatte, skal medarbejdere og ledelse i stedet samarbejde om sikkerhed og sundhed gennem direkte kontakt og dialog - herunder via en årlig arbejdsmiljødrøftelse. Arbejdstilsynet har lavet en vejledning om dette samarbejde, som blandt andet forklarer, hvordan I kontrollerer, om I højst er 9 ansatte og som gennemgår reglerne for den årlige arbejdsmiljødrøftelse. 

Der gælder særlige regler for samarbejdet om arbejdsmiljøet på midlertidige og skiftende arbejdssteder på bygge- og anlægsområdet.

Læs mere om valget af arbejdsmiljørepræsentanten.

Vi er klar til at hjælpe dig

Skriv til os
Skriv til os i MIT detfagligehus. Vi svarer senest dagen efter, du har skrevet til os - dog undtaget weekend og helligdage.
Skriv til os
Ring til os på 7610 9304
Vores telefoner er lukket
Tlf. åbningstider i denne uge
Mandag08:00 - 17:00
Tirsdag08:00 - 17:00
Onsdag08:00 - 17:00
Torsdag08:00 - 17:00
Fredag08:00 - 14:00
Lørdaglukket
Søndaglukket